Kaisupadi-raamat

Raamat.
Pehme raamat.
Raamat, mis on padi.
Jah, kaisupadi-raamat.

Oi, mul võttis aega, et välja mõelda vahva kingitus väikesele poisile.
Nagu ikka, tahtsin ma teha kingituse oma kätega. Ma tahtsin, et see oleks eriline ja miski, mida ma varem teinud pole. Midagi, mis ei jääks mänguasjakasti vedelema. Midagi, mida saaks kaisutada ja igale poole kaasa võtta.

Kuna poiss kasvab kakskeelses peres, siis tahtsin teha raamatut, kus oleksid pildid, mida vaadates saaks emme lapsele eestikeelseid sõnu õpetada.


Juba esimest pilti välja lõigates teadsin, et sellest tuleb midagi väga ägedat.
Lennuk. Ainuke pilt, kus ma kasutasin detailide õmblemiseks õmblusmasinat.

Suvi. Kõik detailid on pildile õmmeldud käsitsi.


Mõned klaasid veini, ohtralt kohvi. Töö oli nauditav ja und ei tulnud enne kella kahte hommikul.
Une pildi detailid on samuti käsitsi õmmeldud.

Iga detail oli vaja läbi mõelda.
Kas puuoks tuleb kinni õmmelda enne puulehti või pärast? Kas ahvi näo kollane osa tuleb õmmelda oranži peale või alla?

Kaks nädalat valitses toas täielik kaos.

Ja siis sai raamat valmis.
Kaaned on tehtud teksast. Ees on kaks väikest, taga üks suur tasku.


Kaane sees on lukuga tasku. Sinna saab peita komme 🙂

L nagu lennuk.

U nagu uni.
C tähega tekkisid raskused. No ei tulnud ühtegi head sõna sellega. Ja siis mõtlesin, et teeks numbrid. Numbrite kohti saab muuta. Nende tagaküljel on takjakinnitus ja et numbrid ära ei kaoks, panin neile sabad taha. Numbrite pildil on nii numbrid kui ka värvid. Marie pani kokku vikerkaare. Lillat kangast mul ei olnud, siis asendasime selle roosaga. Ja kui numbrid eest võtta, siis saab ruudustiku sees trips-traps-trulli mängida. Pliiatsi asemel peaks kasutama legoklotse vm 🙂



A nagu ahv.
S nagu suvi.


Kui raamat kokku panna, saab sellest pehme padi. Padja mõõdud on 29 cm x 29cm x 10 cm.


Raamatu tegemiseks kulus 68 töötundi. Natukene rohkemgi tegelikult. Materjalide maksumust ma ei oska öelda. Kasutasin seda, mida mul kodus leidus: teksa, kunstnahk, fliis, käsitöövilt, pits, puuvillane vatiin jne.
Kui palju selline raamat maksta võiks? Palju! Väga palju!

4 thoughts on “Kaisupadi-raamat

Lisa kommentaar

